A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: offset

Filename: articles/articles.php

Line Number: 88

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: order

Filename: articles/articles.php

Line Number: 88

Amplasarea stupilor

Miere de Albine

Amplasarea stupilor

Dupa ce v-ati achizitionat stupii si familiile de albine, este momentul sa va ganditi unde veti amplasa stupina, ce tip de apicultura vreti sa practicati (pastorala, intensiva, etc).
Atunci cand veti amplasa stupii trebuie sa tineti cont de anumite aspecte. De exemplu trebuie sa stiti ca soarele puternic de amiaza, din zilele toride de vara, este cel mai mare dusman al albinelor, deoarece topeste fagurii si ceara, dar si mierea si va determina albinele sa nu mai iasa la cules, ci sa stea in interior si sa asigure ventilatia stupului. Or asta inseamna pierderi, atat pentru ele, cat si pentru dumneavoastra.
De aceea trebuie ca stupii sa fie totusi amplasati in apropierea unor pomi sau copaci, care sa ii poata proteja de actiunea directa a razelor solare si sa le confere un pic de umbra la amiaza.
Distanta recomandata dintre stupi este de 75 de centimetri. Si asta nu pentru albine, cat pentru apicultori, care nu vor trebui sa acopere o arie mai mare de teren si va fi mai economicos pentru ei si din punct de vedere al energiei consumate atunci cand trebuie sa viziteze stupii. O alta componenta importanta de care trebuie tinut cont atunci cand amplasati stupii este ca sa nu existe niciun obstacol inalt la o distanta mai mica de minim 2 metri de urdinis.
Un alt criteriu foarte important atunci cand amplasati stupii este ca ei trebuies sa fie orientati cu fata spre Est. Astfel, albinele lucratoare se vor trezi la prima geana de lumina si vor incepe mai devreme culesul. Acest lucru este atat in avantajul lor, cat si al dumneavoastra.
Stupii nu trebuiesc sa fie amplasati la distante mai mari de 1 kilometru de zona care le va furniza hrana albinelor. Daca sursele de nectar si polen sunt mai indepartate, veti constata o scadere semnificativa a productiei de miere, albinele pierzand mai mult timp pentru a parcurge distanta de la stup la hrana si inapoi. Asadar nu vor mai avea cum sa produca o cantitate mare de miere.
  Un lucru foarte important, pe care nu trebuie sub nicio forma sa il neglijati, este ca in imediata apropiere a stupilor trebuie sa se gaseasca o sursa de apa. Albinele au nevoie de apa pentru a dilua mierea, pentru a putea raci aerul din stup in zilele prea calduroase (ventileaza si racesc aerul prin evaporarea apei), pentru a lichefia mierea cristalizata, pentru a hrani puietul si a  bea.
Daca nu exista nicio sursa de apa in imediata apropiere a locului in care doriti sa amplasati stupii, dumneavoastra puteti sa amplasati un recipient cu apa, in care sa va asigurati ca albinele au bucatele de lemn sau plastic, pe care sa poata ateriza si lua apa, fara a exista riscul sa se inece. Albinele nu au nevoie de apa pura. Chiar se poate spune ca prefera baltile in locul izvoarelor proaspete. De aceea trebuie sa va asigurati ca nu exista in imediata vecinatate haznale sau alte locuri infestate de unde se pot imbolnavi daca vor lua apa.
Ideal ar fi ca locul in care amplasati stupii sa fie ferit de vantul direct. Vantul este si el un inamic al albinelor. Pozitia cea mai buna pentru a amplasa stupii ar fi in apropierea unor bariere naturale in calea vantului, cum ar fi un dealurile, copacii sau chiar cladirile inalte.
Trebuie sa va asigurati ca nu exista plante mai inalte de 50 de centimetri in imediata vecinatate a urdinisului si ca acestea nu vor impiedica accesul albinelor in stup. Trebuie sa aveti grija sa tundeti iarba din imediata apropiere a stupilor si dedesubtul lor. Unii apicultori apeleaza chiar la dale speciale pecare le amplaseaza sub suportul stupilor si in imediata vecinatate a acestora.
De asemenea trebuie sa va asigurati, in cazul in care amplasati stupii in regiunea unde este o albie a unui rau, ca nu exista riscul de inundatii si sa tineti cont de portiunea de teren care ar fi inundata in cazul unei revarsari a raului datorata precipitatiilor prea abundente. Terenul pe care amplasati stupii trebuie sa fie uscat, sa nu fie mlastinos, iar stupii sa fie pozitionati pe suporti care sa le asigure o buna ventilatie si in partea de jos.
Pentru ca albinele sa fie cat mai putin deranjate, incercati sa va plasati stupii in regiuni care sunt protejate de zgomote puternice, ca cele facute de traficul auto sau feroviar, in zone in care nu exista multe persoane, copii si animale salbatice, care pot perturba stupii si irita albinele. De asemenea nu este recomandat sa amplasati stupii la o distanta mai mica de 20 de metri de case sau zone locuite, din motive de siguranta pentru populatie.
Trebuie sa tineti cont si de culturile care se afla in imediata vecinatate si daca acestea sunt sau nu tratate cu pesticide. Pesticidele pot ucide albinele, iar dumneavoastra veti fi pagubit. Incercati sa amplasati stupii la circa 3 kilometri de zonele unde se fac tratamente chimice plantelor sau cerealelor.
Este recomandat sa evitati zonele prin care trec linii de inalta tensiune, deoarece prezenta acestora poate influenta in mod negativ viata albinelor, activitatea lor si le poate infuria.
In acelasi timp, in cazul in care practicati stuparitul pastoral, trebuie sa va interesati cati alti apicultori isi amplaseaza stupii in arealul in care intentionati si dumneavostra sa o faceti. Daca o zona ajunge sa fie suprapopulata cu albine recolta dumneavoastra de miere va fi saracacioasa.
Stupii pot fi asezati fie in linie dreapta, fie in linii paralele (cu o distanta minima de 3 metri intre linii), orientati toti spre aceiasi directie sau sub forma de potcoava (aceasta forma este cea mai buna pentru apicultor, dar in acelasi timp preintampina si patrunderea unor albine in alt stup decat cel propriu). Trebuie sa va fie in primul rand si dumneavoastra comod sa accesati stupii si sa trebuiasca sa faceti cat mai putine drumuri atunci cand vizitati prisaca.
Pentru a evita confuziile care se pot isca datorita vantului sau al inserarii, legate de patrunderea albinelor in stupii invecinati, se recomanda ca fiecare stup sa aiba un semn distinct sau sa fie vopsit in culori diferite fata de ceilalti.

5.0 stars based on 3454 reviews

Miere de albine poliflora, 18 Lei Kg.

Telefon: 0721.377.825